Jaguar XF10 - concept - UPLOADED

Discuss editing Need for Speed.

Postby V12 Vanquish » 21 Mar 2005, 02:29

Hey thanks all for the comments Very Happy Cool ,

Yeh interiors are borin, could do black glass but i prefer to complete the whole thing,
these \r prob my best renders, but aint great compared to some other peoples renders i have seen, cant get the chrome right., also what 'Sir Ibi' said yeh it is reflecting a sky, but i put it as a luminance channel and put it so that it was not seen by the camera because it looked abit naf hehe

nope sorry you cannot put cars into any of the underground series,

i may be able to make a patrol enzo after not to sure though i will c Confused Cool

hey hey i also have an update only done the wheels and done sorta lights but anyway here is the pic, looks alot cooler with wheels on it :D 8) its gettin there slowly lol

oh yes, i also took the reflectivity of the plane and does look better now, i only just got into renderin better so i still learning

V12
Attachments
wheels2.jpg
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby Sir Ibi » 21 Mar 2005, 03:14

it is getting better and better, and the reflection on the car is a nice touch, it gives it more realism. Hmmm i feel like doing some 3D right now actually..... or i could play a put of UT2004, choices, choices. Anyway it's coming along great.Why not try some bump mapping on the tires, for the tire treds.....
User avatar
Sir Ibi
Unbeatable
Unbeatable
 
Posts: 3211
Joined: 09 Dec 2004, 06:56
Location: Warm cosy bed

Postby V12 Vanquish » 21 Mar 2005, 13:16

thanks Sir Ibi, yeh i may try that with the tyre treads c how it turns out, does look better without
yes there are many choices now games or modelling :? , especially UT2004
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby ViperJay » 23 Mar 2005, 23:35

what to say? it's sweet man...this car is growing the best way 8)
this will be a master piece i think :wink:

damn....I must restart my sleeping 3d work :D
Image
User avatar
ViperJay
Drift King
Drift King
 
Posts: 964
Joined: 11 May 2004, 17:31
Location: Pescara, Italy

Postby Stereo » 24 Mar 2005, 05:48

Holy hell! Thats so great!!!
Image
User avatar
Stereo
Unbeatable
Unbeatable
 
Posts: 3942
Joined: 18 Aug 2003, 19:33
Location: Outside your window

Postby V12 Vanquish » 24 Mar 2005, 12:32

eek, thanks ViperJay and stereo,

yeh viper u should restart it from what i saw you were getting very good, from only being one of your first models, and i hope it will b a master peice.

the jag looks sooooo much better with meshsmooth do u want me to post a render with meshsmooth on aswell 8) :D ,

anyway here is an update done all grilles, and the wingmirror just need to do the interior and its complete i think :roll: , oh yeh and thought i would change the colour from red, and other suggesgions :?:

oh yeh and the polycount so far is 6490, and this time it is both side of the car lol, so its not goun too badly so far i thought this one would go really high :shock:

V12
Attachments
blue.jpg
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby ViperJay » 26 Mar 2005, 00:14

yes please, post one with the meshsmooth...and a wireframe would be nice too :wink:

btw, this new colour is cool on this car, better than red imo
Image
User avatar
ViperJay
Drift King
Drift King
 
Posts: 964
Joined: 11 May 2004, 17:31
Location: Pescara, Italy

Postby V12 Vanquish » 28 Mar 2005, 22:36

yeh the blue is cool,
not really an update just a render with meshsmooth and the blue colour 8) ,

What ya tink of it,

V12
Attachments
blue smooth.jpg
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby ViperJay » 29 Mar 2005, 20:05

V12 Vanquish wrote:What ya tink of it,

simple answer: awsome!!! :wink:
Image
User avatar
ViperJay
Drift King
Drift King
 
Posts: 964
Joined: 11 May 2004, 17:31
Location: Pescara, Italy

Postby V12 Vanquish » 08 Apr 2005, 13:05

hey thanks viper.

Sorry i aint been givin u any updates for a while, anyway here is one done the interior now i think the car is complete now just need to put into HP2 :D 8) , its abit of a simple interior not much to it but i think its close enough,

V12
Attachments
interior.jpg
interior.jpg
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby Dragon-of-Rune » 08 Apr 2005, 13:20

Sweet when can we download it
Image
User avatar
Dragon-of-Rune
Unbeatable
Unbeatable
 
Posts: 4200
Joined: 13 Jan 2004, 19:29
Location: The Netherlands

Postby ViperJay » 10 Apr 2005, 13:25

I'll buy the game and download this car!!!!!
:D
Image
User avatar
ViperJay
Drift King
Drift King
 
Posts: 964
Joined: 11 May 2004, 17:31
Location: Pescara, Italy

Postby V12 Vanquish » 10 Apr 2005, 15:14

lol, thanks,

erm not ready for download yet still need to make skins and import it and stuff just gettin it ready, merging parts and stuff hehe, :lol: 8)

V12 :D
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby ^StephaNOS^ » 22 Apr 2005, 08:41

Nice work man.
User avatar
^StephaNOS^
Drift King
Drift King
 
Posts: 513
Joined: 12 Dec 2004, 19:56
Location: Greece

Postby Sweet-16 » 10 May 2005, 16:27

looks nice, not sure i've even heard of it.
User avatar
Sweet-16
Drift King
Drift King
 
Posts: 403
Joined: 12 Aug 2004, 00:40
Location: United States

Postby V12 Vanquish » 23 May 2005, 01:42

hey, thanks ^StephaNOS^, Sweet-16, sorry i didnt reply to your posts didnt know until today u had posted lol.

this is the first chance for a few weeks i had chance to work on the jag, and finally i got it into the game YAY :D 8) , but the body looks abit rubbish at the back, so got some editing to do lol, anyway here are the pics,

oh and i kinda blew the engine, it is only a concept hehe so i guess i pushed it too far,

should be done sooon i hope, so u can all use it,

I got another projetc after this to do, which was a request, i am doing the XA Coupe which is an australian car for ausmade on ND$SPDWorld,

anyway here are the pics aventually lol, :D ,

V12
Attachments
jag.jpg
black jag.jpg
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby Sir Ibi » 23 May 2005, 02:44

hey, hey looking nice, looks like you got an explosive exhaust on the back of that jag :lol:
User avatar
Sir Ibi
Unbeatable
Unbeatable
 
Posts: 3211
Joined: 09 Dec 2004, 06:56
Location: Warm cosy bed

Postby mohsan1988 » 23 May 2005, 13:16

Jeeez, that car rocks! hmmm... I have to but a copy of the game first but eh, I'll DO IT!!!
User avatar
mohsan1988
Drift King
Drift King
 
Posts: 535
Joined: 20 Nov 2004, 16:39
Location: On the motorway, laughing at that riced car!

Postby XLLHX » 23 May 2005, 21:43

V12 Vanquish's car looks like a crossfire...
XLLHX
Stock
Stock
 
Posts: 4
Joined: 21 May 2005, 23:34

Postby mohsan1988 » 23 May 2005, 22:07

that was random....

do you mean his Avatar...
Under his name?
User avatar
mohsan1988
Drift King
Drift King
 
Posts: 535
Joined: 20 Nov 2004, 16:39
Location: On the motorway, laughing at that riced car!

Postby V12 Vanquish » 24 May 2005, 01:15

hehe, yeh was a little random,
what u mean looks like a crossfire XLLHX?,

Thanks all for the comments, yeh the exhaust is abit blown i tink

V12
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

Postby ViperGT » 24 May 2005, 01:19

Sweet car guys
User avatar
ViperGT
Drift King
Drift King
 
Posts: 734
Joined: 29 Mar 2005, 18:58

Postby ViperJay » 24 May 2005, 11:03

eh eh...another amazing work from V12 is complete :D
Image
User avatar
ViperJay
Drift King
Drift King
 
Posts: 964
Joined: 11 May 2004, 17:31
Location: Pescara, Italy

Postby mohsan1988 » 24 May 2005, 11:19

hee hee... damn right, it is AMAZING!

but, unfortunately, it's not complete yet...

@ V12, I bought the game yesterday just for your car... am looking forward to the final public release... :D
User avatar
mohsan1988
Drift King
Drift King
 
Posts: 535
Joined: 20 Nov 2004, 16:39
Location: On the motorway, laughing at that riced car!

Postby V12 Vanquish » 24 May 2005, 22:28

Woah, cheers guys,

@mohsan1988, u brought the game speciallly 4 my car, thats pretty dam cool, thanks :D ,
thatks 4 all the comments really cool u all like it , 8)

V12
V12 Vanquish
Turbo Charged
Turbo Charged
 
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2003, 02:28
Location: UK

PreviousNext

Return to Editing

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest